Робота з класом

ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ВИХОВНОЇ РОБОТИ З КЛАСОМ

Орієнтовний перелік документації, яку веде класний керівник:
·        Класний журнал.
·        Особові справи учнів.
·        Табелі успішності учнів.
·        План виховної роботи.
·        Конспекти виховних годин, годин спілкування, диспутів.
·        Розробки сценаріїв виховних заходів.
·        Щоденник роботи з „важкими” дітьми.
·        Протоколи батьківських зборів.
·        Матеріали щодо запобігання дитячому травматизму, бесіди з правил дорожнього руху, облік проведення інструктажів з б/ життєдіяльності.
·        Літопис або документи класних справ.
Циклограма класного керівника
Щоденно:
1.     Робота з тими, хто запізнюється та виявлення причин відсутності учнів.
2.     Організація харчування учнів.
3.     Організація чергування учнів.
4.     Індивідуальна робота з учнями.
5.     Контроль за зовнішнім виглядом учнів.
Щотижня:
1.     Перевірка щоденників.
2.     Проведення заходів за планом.
3.     Робота з батьками за планом.
4.     Робота з вчителями - предметниками.
5.     Зустріч з психологом та медсестрою, психолого-педагогічні спостереження.
Щомісяця:
1.     Консультація психолога стосовно важковиховуваних дітей.
2.     Зустріч з батьками за планом.
3.     Нарада щодо планування роботи.
Протягом семестру:
1.     Оформлення класного журналу.
2.     Засідання МО класних керівників (за планом).
3.     Аналіз виконання плану, корекція.
4.     Проведення батьківських зборів, засідання батьківського комітету (за планом).
Один раз на навчальний рік:
1.     Оформлення особових справ.
2.     Аналіз роботи та складання плану виховної роботи.
3.     Статистичні дані.

4.     Проведення відкритого виховного заходу.
Пріоритетні напрями діяльності класного керівника
1.     Перебудова змісту виховання, ключовими поняттями якого є людяність, милосердя, доброта, чесність, порядність.
2.     Визнана роль загальнолюдських цінностей та загальнолюдської моралі.
3.     Гуманізація відносин, цілісність виховного процесу.
4.     Вивчення учнів, учнівського колективу.
5.     Організація виховання та згуртування учнівського колективу.
6.     Організаційно-педегогічна діяльність щодо забезпечення життєдіяльності класного колективу.
7.     Розвиток особистості, її творчого потенціалу.
8.     Робота з батьками, індивідуальний вплив.
Зміст роботи класного керівника.
·        Вивчення учнів.
·        Об’єднання учнів у колектив.
·        Співпраця з дитячими та молодіжними організаціями.
·        Робота з батьками та громадськістю.
·        Співпраця з культурно-освітніми та позакласними установами.
·        Співпраця із шкільним психологом.
·        Організація виховної діяльності: правової, родинно-сімейної, національно-патріотичної, трудової, естетичної, морально-етичної, екологічної, формування здорового способу життя, розвиток пізнавальної активності.
·        Індивідуальна робота з учнями.
·        Співпраця з учителями-предметниками щодо дотримання єдиних педагогічних вимог у класі.
Основні завдання класного керівника:
·        Виховання високої моралі у підростаючого покоління, формування в нього українського менталітету, традицій.
·        Створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їхнього здоров'я.
·        Духовно-моральне виховання.
·        Розвиток розумових і фізичних здібностей, формування високої пізнавальної культури, організація змістовного дозвілля учнів.
·        Підготовка школярів до господарсько-трудової діяльності.
·        Створення умов для вільного вибору учнями світоглядних позицій.
·        Гуманізація педагогічного процесу, демократизація стосунків у колективі.
·        Врахування інтересів дітей.
·        Організація роботи з батьками
Критерії ефективності виховної роботи:
·        Рівень організованості класного колективу (дисциплінованість, робота учнівського самоврядування).
·        Рівень навчальної мотивації учнів класу (динаміка підвищення якості знань, ефективності роботи з учнями, які навчаються на початковому рівні, активності учнів у позаурочній діяльності).
·        Різноманітність позаурочного життя класу.
·        Динаміка зростання рівня вихованості учнів.
·        Рівень розвитку класного колективу (згуртованість, активність, ініціативність, виховний вплив колективу на його членів, рівень розвитку громадської думки).
·        Активність співпраці класу з класним керівником.
·        Зв’язок із сім’єю, участь батьків у виховному процесі.
·        Робота з проблемними учнями, надання педагогічної підтримки на основі індивідуального підходу.
·        Захищеність та комфортність умов перебування вихованця у класі, школі.
Показники успішної діяльності класного керівника:
·        Високий рівень ефективності виховної роботи з класним колективом.
·        Високий рівень розвитку творчої індивідуальності класного керівника, наявність в нього авторської педагогічної технології.
·        Високий рівень володіння уміннями та навичками класного керівника ( уміння поставити мету, спланувати роботу, здійснити її, оцінити, проаналізувати та зробити висновки).
·        Активна співтворчість з класом.
·        Контакт з батьками, залучення їх до співпраці.
·        Володіння вмінням зацікавити вихованців власним захопленням, організувати дозвілля.
·        Взаємний інтерес класного керівника та учнів один до одного, повага учнів до класного керівника.
„Золоті” правила класного керівника.
1.     Учитель має бути особистістю, яка приваблює дітей.
2.     Учитель повинен викликати любов та повагу дітей до себе, якщо він сам любить, поважає кожну дитину та спілкується з нею, у стосунках з нею чесний і відвертий.
3.     Учитель має бути веселим і жартівливим.
4.     Учитель має раціонально використовувати свій час.
5.     Учитель має бути доброзичливим.
6.     Учитель має постійно вдосконалюватись, розширювати свій кругозір.
7.     Гасло вчителя: „Пізнай самого себе і допоможи в цьому своїм учням”.
8.     Учитель повинен реалізувати індивідуальний підхід до дитини, вміти її вислухати.
9.     Учитель має створити колектив, в якому панують доброзичливі стосунки.
10.   Учитель має любити, захищати дитину, поважати її почуття
Склад портфоліо «досягнення учнів»
Цей тип портфоліо ведеться протягом усіх років навчання.
У ньому зазначається рівень досягнень учня. Перше місце посідає
навчальна діяльність, саме тому в основі — рефлексія навчальної
діяльності.
Розділи:
• ПІБ;
• «Візитна картка»:
• «Про мене»,
• «Я й інші»,
• «Який Я?»,
• «Я й мої друзі»,
• «Яким я хочу бути?»,
• «Мої труднощі»;
• «Я — учень»:
• «Графічне зображення мого розвитку як учня»,
• «Хочу знати»,
• «Хочу вміти»,
• «Мої улюблені предмети»,
• «Як я читаю (початкова школа)»;
• «Книги, які я прочитав(ла) і полюбив(ла)»;
• «Мої досягнення: заохочення, нагороди».


Характеристика 7-а класу
У 7-а класі навчається 29 учнів, з них: 16 дівчат і 13 хлопців. У цьому році в клас прийшов новий учень: Блюхер Ярослав, Швець Марко переїхав до Нікополя, а Харина Марк перейшов до 9 школи.  Козаченко Ратмир на індивідуальному навчанні.
 Серед учнів є діти різного віку: як 2008 р.н., так і 2009 р.н. (10-11 років).  В цілому колектив дітей згуртований. Частина учнів (Дорофєєва, Кодріна, Томченко, Тирнов, Назімова, Савело) мають задатки лідерів. Але на класних зборах з великим відривом перемогла Кодріна Дар’я(за неї голосували і хлопці, і дівчата). Більшість учнів ініціативні, відповідальні. Майже всі учні  приймають участь у загальношкільних та класних заходах, але рівень їх активності різний. Класний колектив, за розумовими здібностями дітей, вважається високого (Бойко, Кодріна, Томченко, Дорофєєва, Худякова, Тирнов), здали позиції Кругла та Івахненко, достатнього, середнього рівня. Мотивацією до навчання є і «оцінка», і «знання». Клас вчиться розділяючи предмети на легкі та важкі. Захоплюються всіма уроками, все подобається. На уроках більшість учнів уважні, але матеріал уроку сприймають не стовідсотково. Рівень уваги класу - достатній, рівень мислення класу посередній. Моя фраза «Коли людина читає-вона мислить, а коли мислить- вона людина» коментують правильно, але читати не хочуть. Не всі учні навчаються в міру своїх сил, більшість недопрацьовує, недостатньо приділяють уваги підготовці домашніх завдань, люблять вчити вірші. Постійного контролю, індивідуальної допомоги у навчанні потребують Свіріда Денис, Конотоп Христина, Богодіст Єлізавета, Швець Марко(наголошуйте, будь ласка, запис у щоденнику д/з). Дисципліна на уроках задовільна, правила поведінки майже не порушуються(біганина на перервах затихає). Як класний керів¬ник, проводжу виховні години(кожного понеділка, щоб більше про них дізнатися)але не вистачає часу: всі кудись спішать: то танці, то спорт, то гітара. Є традиції(святкування днів народження, бал-маскарад. Малюємо емблему класу, написали лист в майбутнє), дві класні години провели з приводу гарних манер, етикету, зовнішнього вигляду і т.д окремо з дівчатами-«Дівчачі посиденьки» та «Чоловічі розмови»- з хлопцями. Звикли, думали, що так кожна класна година буде проходити. Стосунки між учнями класу загалом дружні й доброзичливі. Лісовик Ярослав(можна спитати), Бабенко Кирило(допомогти дівчинці з портфелем).Швець (дати руку з маршрутки- посоромився). Діти ставляться одне до одного зі взаємоповагою, допомагають однокласникам у будь-яких ситуаціях, між школярами нема вагомих суперечок, панує доброзичливість. Але інколи виникають непередбачувані ситуації, ми їх вирішуємо разом. Клас не дуже спортивний. Якщо говорити про стан здоров’я, то в основному це підготовча та основна групи (50х50, Худякова Маргарита має спецгрупу(нирки)). Більшість хлопців люблять грати у футбол, Фролова Стефанія теж мріє, дзюдо (Іващенко Максим зайняв 1 місце серед своєї категорії).  Читати не люблять. Готуючись до консиліуму, запитала в бібліотекаря, хто найкращий читач? Богодіст Єлізавета. Діти щирі, відверті, з повагою ставляться до вчителів.                            
          Більшість дітей у класі з повних благополучних сімей, де обоє батьків є (але багато батьків працює за кордоном, а матері домогосподарки). Є сім'ї, де вихованням дитини займається тільки мати, таких сімей 8. Батьківський комітет працює добре, бере участь в організації класних заходів. Контактуємо по телефону, або у Вайбері, голова батьківського комітету передає все, що потрібно через соцмережі). На перших зборах були всі. Шкільні та класні справи відображаються на блозі «Від 5-го до 11-го».                                       Проблеми наступності
Період адаптації в 5-му класі - один з найважчих періодів шкільного навчання. Перехідний період з початкової школи в основному позначається
·       зміною соціальної обстановки;
  • зміною ролі учня(не випускник, а все починати спочатку)
  • зміною режиму дня;
  • різницею систем і форм навчання;
  • нестиковкою програм початкової й основної школи;
  • нові вимоги з боку вчителів-предметників;
  • зміною стилю спілкування вчителів з дітьми.
  • проведення уроків різними вчителями
  • кабінетна система навчання;
  • збільшення навчального навантаження (поява нових навчальних дисциплін, інший рівень викладання матеріалу (більш теоретичний), що вимагає нового типу мислення;
  •  збільшення кількості уроків; прискорення інтенсивності, внутрішнього темпу уроку; розширення обсягу навчальної інформації
  •  нові однокласники (якщо дитина змінила школу).
    Спостереження за учнями, спілкування з ними в цей період показує, що вони дуже розгублені, не можуть зрозуміти, як будувати стосунки з педагогами, які вимоги обов'язкові для виконання - до школяра вперше пред'являється багато вимог з боку багатьох людей. На п'ятикласника обрушується потік інформації з незрозумілими для нього словами, термінами. Є і така категорія дітей, які в силу свого емоційного стану, створюють безліч організаційних труднощів.
Перехід з початкової до середньої школи  викликає збільшення навантаження на психіку дитини, в 5-му класі школярі переживають період адаптації, який був на початку навчання в першому класі. Це виявляється у зростанні тривожності, зниженні працездатності, підвищеній сором’язливості, чи навпаки, «розкутості», неорганізованості, забудькуватості. Під час адаптації можуть загострюватися хронічні соматичні захворювання, гостріше проявлятися функціональні відхилення.
В період адаптації батькам необхідно:
- ураховувати індивідуальні та психологічні особливості школярів;
- постійно спиратись на попередні знання, уміння та навички і на основі зазначеного забезпечувати їх удосконалення,
- здійснювати обов’язкову підготовку школярів до засвоєння нових знань(перевіряти щоденники, зошити з д\з)
- упроваджувати засоби стимулювання та заохочення до пізнавальної діяльності;
- розвивати вміння дивитись на себе з «боку»;
- формувати навички самоконтролю й самооцінки;
         Спостерігаючи за п’ятикласниками  я побачила що, дітям у школі цікаво: вони прагнуть бути активними, розумними, вони хочуть щоб їх побачив, оцінив новий учитель і помітив у них усе найкраще.  Більшість дітей переживає перехід у основну школу як важливий крок у своєму житті. Деякі пишаються тим, що вони подорослішали, інші мріють розпочати «нове життя». У цей період діти можуть стати невпізнанними: тривога, боязкість чи, навпаки, розв’язність, надмірна метушливість, збудження охоплюють їх. У зв’язку з цим у них може знизитись працездатність, вони можуть стати забудькуватими, неорганізованими.
    Проблеми та задачі, над якими потрібно працювати:
●  Продовжити роботу по створенню згуртованого та працездатного ко¬лективу;
● Забезпечити виховання позитивних рис характеру: доброта, скромність, правдивість, повага до старших, чесність, чемність, почуття колективізму, культуру поведінки, дбайливість, організованість, старанність, рішучість, сміливість тощо.
● Виявляти творчі здібності учнів та сприяти їх розвитку.
● Розвивати життєві компетентності учнів.
● Прищеплювати трудові навички шляхом залучення до праці у повсякденному житті.
Список учнів 7-А класу 
1.    Бабенко Кирило Юрійович
2.    Блюхер Ярослав Олексійович
3.    Богодіст Єлізавета Євгеніївна
4.    Бойко Маргарита Максимівна
5.    Вєтєр  Данило Віталійович
6.    Гавриловська Богдана Володимирівна
7.    Гримало Тимофій Павлович
8.    Дєєва Вікторія Костянтинівна
9.    Дорофєєва Єва Володимирівна
10.    Жиленко Дар’я Андріївна
11.                   Івахненко Максим Ігорович
12.                   Іващенко Марія Іванівна
13.                   Кодріна Дар’я Володимирівна
14.                   Козаченко Ратмир Олександрович
15.                   Конотоп Христина Костянтинівна
16.                   Кругла Ангеліна Олександрівна
17.                   Кумченко Руслана Василівна
18.                   Лісовик Ярослав Володимирович
19.                   Назімова Наталія Андріївна
20.                   Останін Дмитро Миколайович
21.                   Остапенко Єгор Олександрович
22.                   Рагутський Давід Олександрович
23.                   Савело Ірина Павлівна
24.                   Свіріда Денис Володимирович
25.                   Степанов Денис Дмитрович
26.                   Тирнов Назар Євгенович
27.                   Томченко Софія Олександрівна
28.                   Фролова Стефанія Павлівна
29.                   Худякова Маргарита Олександрівна


Учнівське самоврядування 7-А класу
Староста  класу:  КОДРІНА ДАР'Я
Центри учнівського
само-
врядування
Прізвище,
ім'я учнів
Зміст діяльності центрів учнівського самоврядування

„Дозвілля”

Дорофєєва Є., Кумченко Р,,ТомченкоС.,Назімова Н.,Гавриловська Б.,Гримало Т.,

Організація дозвілля учнів через колективні творчі справи; відзначення традиційних шкільних свят; підготовка та проведення конкурсів, творчих звітів, виставок, змагань.

„Турбота”
Бабенко К., Богодіст Є., Вєтєр Д.,Жиленко Д.,Конотоп Х.,
Організація діяльності по охороні природи; виховання доброти, співчуття, людяності через корисні справи; допомога ветеранам війни та праці, інвалідам; організація благодійних акцій, трудових десантів; контроль за санстаном, озеленення класних кімнат та школи, шанобливим ставленням до шкільного майна та підручників.
„Здоров’я”
Дєєва В., Івахненко М., Іващенко М., Худякова М., Харина М.,

Організація спортивно-масової роботи в класі, школі; проведення фізичної зарядки; робота, спрямована на антирекламу шкідливих звичок серед учнів.

„Інтелект”

Кодріна Д., Худякова М.,Бойко М., 

Забезпечення взаємодопомоги в навчанні; ведення екрану успішності; організація учнів до участі в предметних тижнях, олімпіадах; підготовка матеріалів для проведення інформаційно-просвітницьких годин, інтелектуальних ігор.

Прес-центр
Гримало Т., Дорофєєва Є., Кумченко Р., 
Художнє оформлення загально шкільних та класних заходів; випуск тематичних стіннівок; випуск тематичної газети; участь в шкільних та міських конкурсах плакатів, малюнків, фотографій; оформлення літописів класу, школи.

„Феміда”

Організація чергування в класі, школі; контроль за відвідуванням учнями школи, спізненнями; дотримання культури учнів, охайного зовнішнього вигляду; робота з профілактики правопорушень серед учнів класу.

Немає коментарів:

Дописати коментар